Izvēlamies sporta apģērbu skriešanai!

sporta apģērbsSporta aktivitātes ir vēlamas un nepieciešamas ne tikai vasarā,  bet arī rudenī. Ja pavasari vēlamies sagaidīt labā formā un pie labas veselības – nododamies sportošanai arī rudenī un ziemā. Skriešana ir viena no vienkāršākajām sportiskajām aktivitātēm, ko var uzsākt jebkurš – nav jādodas uz sporta zāli vai jāveic būtiski finansiāli ieguldījumi. Tiesa, viena jānopērk labs skriešanas apģērbs vēsākam laikam.

Liela daļa no tiem, kas rītus uzsāk vai dienu nobeidz ar skrējienu, ir pārliecināti, ka kokvilnas sporta apģērbs ir vislabākā izvēle, jo dabīgais audums nekairina ādu un ļauj ķermenim elpot, kā arī to kopt nav tik sarežģīti. Savukārt sintētiskais apģērbs vienmēr asociējas ar sliktu kvalitāti un neērtību. Tomēr, kā izrādās, sintētiskais sporta apģērbs ir skrējēju labākais draugs.

Skrienot, loģiski, svīstam, savukārt kokvilna un dažādi citi dabīgie audumi ļoti labi uzsūc sviedrus, bet tos likvidē (iztvaikojot) diezgan lēni. Un tāpēc pēc garākām skriešanas distancēm kokvilnas tērps kļūst smags un neērts, padarot kustēšanos pat apgrūtinātu. Turpretī sintētiskajam sporta apģērbam piemīt sviedru ātras likvidēšanas īpašība, un mitrums sintētiskās šķiedras audumos praktiski neuzkrājas, padarot skriešu daudz ērtāku un vienkāršāku.

Ja gada siltajā laikā vairāk izvēlamies vieglus sporta apģērbus ar īsām piedurknēm, tad vēsākos rītos, jo īpaši skrienot no rīta, sporta krekls ar garām piedurknēm būs labākā izvēle. Noteikti noderēs arī viegla jaka skriešanai, kas nelaiž cauri mitrumu, ja nu rīts ir mitrs vai par nedaudz lietains. Arī parastā jaka šādā situācijā nebūs pareizais glābiņš. Sporta apģērbam jāļauj ķermenim elpot, bet parastā jaka to neļaus, kļūs karsti, un organismam sāks pietrūkt šķidruma, tāpēc var sākt reibt galva un kļūt nelabi. Skriešanai paredzētās jakas modelētas tā, lai maksimāli iztvaikotu sviedrus un pasargātu skrējēja ķermeni no nelabvēlīgiem laika apstākļiem – lietus, vēja, bet ziemā arī no sniega. Arī kājās velkamais ir svarīgs un ne tikai sporta apavu ziņā. Skrējēji pārsvarā izvēlas legingus vai šortus, atkarībā no laikapstākļiem. Šorti var būt brīvi vai cieši pieguļoši. Lai arī kādus šortus vai legingus skriešanai neizvēlētos, galvenais, lai skrienot tajos justos ērti, nebūtu pārāk karsti un tie neberztu gurnu iekšējo daļu. Tiesa, legingus, tomēr vajadzētu atstāt gada aukstajam periodam, vēsām rīta vai vakara stundām, jo legingiem nav tik labas ventilēšanas īpašības kā šortiem.

Tiekot līdz apaviem, kas ir teju svarīgākā skriešanai nepieciešamā lieta, jāsaprot, ka tiem pašu galvenokārt jābūt ērtiem. Vasarā der viegli sporta apavi, kuriem ir ventilācijas atveres ne tikai apavu augšējā daļā, bet arī pašā apavu zolē. Bet ja ikdienā sanāk vairāk skriet pa cietu segumu vai grantētu ceļu, vajadzētu pievērst uzmanību apavu amortizācijas īpašībām. Jo labāk sporta apavu zole amortizē, jo mazāku slodzi izjūt locītavas un samazinās traumu gūšanas risks. Rudens un ziemas sezonai paredzētie sporta apavi mēdz būt smagāki un zolēm ir dziļāki protektori, kas pasargā no slīdēšanas un krišanas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *