Mācīties braukt ar automātu ir vienkārši un ērti

2016-08-23 23:18:24
Mācīties braukt ar automātu ir vienkārši un ērti

mācīties braukt ar automātu

Cilvēks pēc dabas ir būtne, kam  patīk dzīvi padarīt pēc iespējas ērtāku un vienkāršāku. Drīz pēc automašīnas izgudrošanas auto būvnieki sāka darbu pie automātiskās ātrumkārbas radīšanas. Klasiskā ātrumkārba tomēr bija sarežģīta un ne visai viegli uztverama. Pagājušā gadsimta 30. gados pēc 25 gadu ilgiem eksperimentiem tika radītas pirmās pusautomātiskās ātrumkārbas. Tirgū tās ieviesa autobūves gigants General Motors 30. gadu beigu Cadillac un Oldsmobile modeļos. Tā arī aizsākās masveida automātisko kārbu ražošana. Latvijā šāda veida automašīnas parādījās tikai pēc 90. gadiem.

Automātiskās ātrumkārbas atšķirības no manuāli vadāmās

Mācīties braukt ar automātu ir vienkārši. Visbūtiskākā atšķirība braucot ar manuālo kārbu ir braukšanas veidā – atliek tikai ielikt auto Drive režīmā un nedomāt par pedāļu spiešanu ar kreiso kāju. Braukšanas laikā nav jāspiež neviens cits pedālis un tikai braukšanas beigās jāieliek dīkstāves režīmā. Tas patiešām ir tieši tik vienkārši kā izklausās. Nereti pēc pierašanas pie automātiskās ātrumkārbas ir ļoti grūti atkal sākt vadīt manuāli vadāmu auto, sevišķi, ja daudz jāpārvietojas pilsētās sastrēgumu laikā.

Vai ar automātisko ātrumkārbu iespējams mācīties autoskolā?

Jā, kopš 2011. gada augusta arī Latvijā iespējams nokārtot eksāmenu, līdz ar to arī mācīties autoskolā ar automātisko ātrumkārbu aprīkotu automašīnu. Eksāmena kārtība nemainās. Veiksmīga eksāmena nokārtošanas rezultātā jaunais vadītājs saņem B kategorijas vadītāja apliecību ar 78. ierobežojuma kodu. Tas nozīmē, ka vadītājam ir tiesības vadīt tikai tādu auto, kas ir aprīkots ar automātisko ātrumkārbu. Tas pats kods ir spēkā arī pārējās Eiropas Savienības dalībvalstīs.

Ja tomēr nepieciešams braukt ar manuālo kārbu?

Ja tiesības ir liktas uz automātisko ātruma kārbu, tad likumiski ar manuālo kārbu braukt ir aizliegts, jo tas nozīmē braukšanu bez vadītāja apliecības un sods par to ir tieši tāds pats. Ja vadītājs saprot, ka tomēr vēlas braukt arī ar manuālo kārbu, atkārtoti jānokārto braukšanas eksāmens. Tas nenozīmē, ka atkal jāmācās autoskolā, tomēr ļoti ieteicams veikt pāris braucienus ar instruktoru, jo specifika būtiski atšķiras. Kad eksāmens ir nokārtots, ir jānomaina tiesības, no tām izņemot 78. ierobežojuma kodu. Teorijas eksāmens otru reizi nav jākārto.

Automātiskā ātrumkārba nenozīmē to, ka vadītājs sliktāk brauc

Automātiskā ātrumkārba ir ideāls veids, kā ātri un ērti pārvietoties intensīvas satiksmes apstākļos, tādēļ uzskatīt, ka tas ir sliktāk vai neprofesionālāk, ir tikai mīts. Tieši otrādi – automātiskā ātrumkārba dod iespēju vairāk izbaudīt braucienu un izkopt braukšanas kultūru.

Kad es liku tiesības, tad Latvijā bija iespējams tās likt tikai ar manuālo ātruma kārbu. Domāju, ka mūsdienās nav pareizās atbildes - likt tiesības ar manuālo vai automātisko ātruma kārbu. Viss atkarīgs, ar ko esi nolēmis braukt turpmāk. Ja vēl neesi nosliecies par labu vienai vai otrai tehnikai, tad labāk tomēr likt tiesības uz manuālo, jo ar šāda veida tiesībām būs iespējams braukt ar abu tipu ātrumkārbām.

Dzīvē visu, manuprāt, vajadzētu darīt, sākot ar grūtāko, un tikai pēc tam izvēlēties to vieglāko. Tādā veidā mēs sevi varam padarīt stiprākus, ja dzīvē kādreiz parādīsies kādas īpašas grūtības vai pat krīzes. Ja būsim uz to gatavi, tad pārvarēt tās būs daudzkārt vieglāk. Vai tad jums nešķiet, ka 40 gadu vecumā apgūt 8. klases vielu ir daudz sarežģītāk nekā tas bija 15 gadu vecumā?